INTO CLOUD MONITORING

Standaard Monitoring

Op alle infrastructuur in de INTO IT hosting wordt 24/24 – 7/7 monitoring uitgevoerd. Wanneer er een probleem optreedt wordt er een melding gestuurd naar de INTO IT Service Desk. Een INTO IT Service Engineer zal het probleem zo snel mogelijk oplossen, en dit binnen het service window van de SLA. De monitoring tools van INTO IT zullen o.a. volgende checks uitvoeren (onderstaande lijst is slechts een kleine greep uit de vele checks die werkelijk uitgevoerd worden).

  • Connectivity
  • CPU Load
  • Memory ESX
  • Tools RAID Status
  • Temperatuur (omgeving & hardware)

Van bovenstaande checks zal de klant geen alerts ontvangen. Indien de klant dit wenst dan kan hij voor volgende checks via mail een melding ontvangen wanneer een drempelwaarde overschreden wordt.

Advanced Monitoring

Wanneer de klant bijkomende monitoring wenst, dan kan hij opteren voor Advanced Monitoring. Hierbij kan de klant alerts ontvangen via mail en sms op max. 3 gsm-nummers. Voor Windows Servers zijn de mogelijkheden bijna onbeperkt. Onderstaand enkele voorbeelden van mogelijke checks.

  • Alle checks uit Standaard Monitoring
  • Http / Https SMTP / POP3
  • Patch Status (Windows Servers)
  • Disk I/O
  • Response Tijden
  • File Age
  • Resultaat van een SQL Query
  • Resultaat na login op een webpage …

 


Download de brochure: Nieuwe Monitoring Software

Download the article: New Monitoring Software